Sunday, February 10, 2013

Gered

door Hama!
Het Fujilab blijkt de instructies van mijn huisfotograaf Foto Autofocus niet goed te hebben begrepen en dus mocht ondergetekende vandaag zelf met de schaar en diaraampjes aan de slag om de rol Agfaphoto CT Precisa 100 in te ramen. Op zich wel weer eens lachen om met inramen bezig te zijn - en ik kwam ook bovenstaande logo op een dia in één van de Hama raampjes tegen!

De rol Agfa diafilm was de eerste positieffilm die ik samen met een rol AS 200 negatieffilm door mijn nieuwste Pentax aanwinst heb gehaald. Hoewel ik zeer tevreden ben over de hanteerbaarheid van mijn LX en de foto's en dia's beiden goed belicht waren kwam ik er bij het bekijken van de foto's en dia's ook achter dat de spiegel van de LX opnieuw gesteld dient te worden. Dit is een bekend probleem van de LX (in het Engels vooral bekend als het sticky mirror probleem) dus geen grote verrassing maar wel jammer. De LX gaat dus eerst voor een onderhoudsbeurt weg voordat er verder mee geschoten kan worden.

Een eerste impressie
Toch wil ik een eerste impressie van wat de Pentax LX allemaal kan u niet onthouden:

Pentax LX, SMC Pentax-M 50mm f/1.4, Schlecker Fotoland AS 200-24 Pentax LX, SMC Pentax-M 50mm f/1.4, Schlecker Fotoland AS 200-24 Pentax LX, SMC Pentax-M 50mm f/1.4, Schlecker Fotoland AS 200-24 Pentax LX, SMC Pentax-M 50mm f/1.4, Schlecker Fotoland AS 200-24 Pentax LX, Super-Multi-Coated Takumar 28mm f/3.5, Agfaphoto CT Precisa 100 Pentax LX, Super-Multi-Coated Takumar 28mm f/3.5, Agfaphoto CT Precisa 100 Pentax LX, Super-Multi-Coated Takumar 28mm f/3.5, Agfaphoto CT Precisa 100 Pentax LX, Super-Multi-Coated Takumar 28mm f/3.5, Agfaphoto CT Precisa 100 Pentax LX, Super-Multi-Coated Takumar 28mm f/3.5, Agfaphoto CT Precisa 100 Pentax LX, Super-Multi-Coated Takumar 28mm f/3.5, Agfaphoto CT Precisa 100 Pentax LX, Super-Multi-Coated Takumar 28mm f/3.5, Agfaphoto CT Precisa 100

Locatie: Nederhorst den Berg
Scanner (negatief): Nikon LS-8000ED
Scanner (dia): Nikon LS-5000ED

2 comments:

  1. Fijn om te zien dat uw Pentax project op stoom is gekomen. Ik ben heel benieuwd naar het resulterende boekwerk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank u. Het is een aan/uit project helaas, dagelijkse beslommeringen vergen ongemerkt ook een hoop tijd...

      Delete