Monday, March 12, 2012

Gisteren

heb ik samen met medefotografen Pedro Stubert en Joeri van Veen voor het eerst de fotograficabeurs in Nieuwegein bezocht na een tip op het analoog foto forum. In het gebouw van de home boxx hadden verscheidene handelaren hun filmfotografische waren uitgestald. Met het Pentax project in het achterhoofd was ik vooral op zoek naar leuke Pentax camera's en objectieven. Ik heb een hoop leuks gezien maar ben uiteindelijk thuis gekomen met een SMC Pentax-6x7 55mm f/4.0 groothoekobjectief voor mijn Pentax 6x7 en 67II bodies en een klein voorraadje geƫxpireerde Agfa Agfapan APX 25 zwartwit rolfilm. De scherpte van APX 25 is legendarisch. Helaas wordt deze film niet meer geproduceerd maar ik hoop op deze manier toch nog wat van die superscherpe foto's te kunnen gaan schieten.

2 comments:

  1. Dat was een zeer prettige besteding van een zondagmiddag! Ik ben heel benieuwd naar uw resultaten met de APX 25 film en het mooie groothoekobjectief.

    ReplyDelete
  2. Dank u! Dat vond ik ook, in goed gezelschap leuke dingen gezien.

    Met het mooie weer van deze ochtend was ik van plan om beide aankopen direct aan de tand te gaan voelen maar het weer betrok voordat ik zover was... Ik zal dus nog even moeten wachten.

    ReplyDelete