Sunday, January 29, 2012

Het EOS magazine

lag deze week in de bus. Hoewel primair gericht op de gebruikers van digitale EOS camera's is er ook voor de filmschieter genoeg leuks te lezen. Een artikeltje over filters (en dan met name het polarisatiefilter) heeft mij aan het denken gezet. Het gebruik van filters is bij mij altijd een beetje onderbelicht gebleven en ik heb mij voorgenomen hier verandering in aan te brengen. Mijn geelfilters dus gebruiken met zwartwit, op zoek naar een roodfilter, mijn polarisatiefilters vaker meenemen en meer openstaan voor filters met speciale effecten. Ik heb gelijk de proef op de som genomen en wat foto's geschoten met speciale effectfilters tijdens een fotosessie nabij het Naardermeer. Helaas zal ik nog even geduld moeten uitoefenen alvorens ik de resultaten kan bekijken, de rol film waarop deze zijn geschoten is nog niet vol...

Daarnaast heb ik mijn oog ook laten vallen op een (voor mij) nieuwe diafilm: Kodak Elitechrome 100. Ik was al een tijdje op zoek naar een vervanger voor de Fuji Sensia serie diafilm nu deze uit productie is genomen. Sensia was een zeer betaalbare film, uitermate geschikt als testfilm om nieuwe camera's mee uit te proberen en om nieuwe camera/lenscombinaties mee uit te testen. Elitechrome 100 is ook zo'n zeer betaalbare film. Ik heb een testrol aangeschaft die ik binnenkort wil testen, als dit bevalt heb ik een nieuwe testfilm gevonden.

Ook zijn de eerste foto's van het Pentax project binnen. Hier alvast een sneak peek:

Mill de Onrust

No comments:

Post a Comment