Tuesday, August 9, 2011

Twee nieuwe

projectjes waar ik dezer dagen ook mee bezig ben:

Canon EOS-5

Ik heb mijn Canon EOS-5 momenteel voorzien van een Carl Zeiss 50mm f/1.4 objectief en geladen met over datum Kodak Porta 160VC. Het idee is om het objectief geheel op f/1.4 te gebruiken om zo het dromerige bokeh van het objectief maximaal te kunnen benutten. Hoe de Porta zich houdt? Dat is één van de spannende dingen van dit projectje.

Asahi Pentax K1000

Het tweede projectje heeft alles te maken met mijn Pentax 6x7 objectieven. De recent bestelde Pentax 6x7 - PK adapter is vandaag eindelijk binnen gekomen zodat ik de 6x7 objectieven in combinatie met mijn trouwe K1000 kan gaan gebruiken. Ik ben heel benieuwd naar de prestaties van deze objectieven op kleinbeeld film. Wordt vervolgd!

No comments:

Post a Comment