Saturday, April 2, 2011

Een persoonlijke primeur

op mijn weblog zijn deze twee foto's, het resultaat van een air-to-air fotosessie.

Laverda F.8L Falco IV G-ORJW

Laverda F.8L Falco IV G-ORJW

Deze serie foto's is genomen tijdens een vlucht met een Piper Super Cub vanaf vliegveld Hilversum. Het eigenlijke doel was het fotograferen van wat prominente plaatsen en gebouwen in de regio. De Super Cub heeft een zeer goed uitzicht naar beneden en een opklapbaar raam waardoor er tijdens de vlucht niet door raampjes gefotografeerd hoeft te worden hetgeen dit vliegtuig tot een ideaal fotoplatform maakt.

Pilot and photographer

Halverwege de vlucht kwam de rode Falco enige tijd met ons in formatie vliegen hetgeen mij de kans gaf dit sportvliegtuig fraai te fotograferen. Hoewel het niet altijd even makkelijk is om de camera in de luchtstroom goed gericht en scherpgesteld te krijgen en het altijd opletten blijft dat de vleugelstutbalken niet in beeld komen heb ik een bijzonder positief gevoel overgehouden aan deze vlucht.

Naast de Falco werden ook ondermeer de volgende historische plaatsen en gebouwen gefotografeerd:

Naarden vesting
Naarden Vesting

Muiderslot
Het Muiderslot

Kasteel De Haar
Kasteel De Haar

2 comments:

  1. Schitterende foto's. Vooral de tweede foto met het vliegtuig spreekt mij erg aan door de hoek waarin het genomen is en de mooie karakteristieke ondergrond.
    Uw foto van de vesting is natuurlijk een meesterwerk dat in geen enkel boek over de vesting mag ontbreken, daar ben ik best een klein beetje jaloers op, stiekem.

    ReplyDelete