Tuesday, February 1, 2011

De eerste rol Porta 400VC

geschoten met de Pentax 6x7 is vandaag binnengekomen.

Detail of a Fiat 500

Detail of a Fiat 500

Een paar observaties:

1. Wow, wat een meganegatieven!
2. Ondanks het slechte weer goed belichte foto's, de lichtmeter werkt dus naar behoren.
3. Het lijkt erop dat de afdrukken niet zozeer op 6x7 maar eerder op 3x4 formaat worden afgedrukt.

De resultaten van deze eerste rol zijn mij zeer goed bevallen, de Pentax 6x7 heeft in deze niet echt gunstige foto-omstandigheden goed werk geleverd. Het formaat van de afdrukken verbaast mij wel een beetje, ik ga hier nog even achteraan. Al met al smaakt dit naar meer, hoog tijd om wat extra 120 film te gaan bestellen!

2 comments:

  1. Prachtig. Toffe kleuren (al doet het mij eerder aan NC denken maar dat kan ook aan het weer liggen, het rood ziet er wel meer VC uit). Ik ben benieuwd naar de negatieven in het echt!

    ReplyDelete
  2. Dank u! Die negatieven laat ik u graag zien. Begin volgende week hoop ik ook de foto's van afgelopen weekend binnen te hebben.

    ReplyDelete