Sunday, April 18, 2010

Mijn nieuwste aanwinst

op het gebied van 35mm film spiegelreflexcamera's is deze zwarte uitvoering van de Pentax ME Super:

Pentax ME Super

Ik heb altijd een zwak voor deze Pentax camera's gehad, de eerste camera die ik kocht was een tweedehands Pentax MX met een SMC Pentax-M 50mm f/1.7 objectief. De MX is later door de één of andere onverlaat ontvreemd maar het 50mm objectief heeft die aanslag op mijn fotospullen overleefd en deze heb ik nog steeds. Na de Pentax MX ben ik Olympus en Canon camera's gaan gebruiken en dat 50mm objectiefje werd eigenlijk niet meer gebruikt. Begin 2009 vond ik echter een perfect werkende zilveren Pentax ME Super en sindsdien ben ik weer helemaal in de ban van Pentax. De zilveren ME Super heeft inmiddels gezelschap gekregen van bovenstaand zwarte exemplaar en ik ben ook op zoek gegaan naar andere objectieven.

Pentax K lenses

Naast de SMC Pentax-M 50mm f/1.7 (rechtsonderin in beeld) beschik ik inmiddels over een Panagor PMC 135mm f/2.8 (linksonder), een Panagor PMC 200mm f/3.5 (midden links), een Panagor PMC 80-205mm f/4.5 (bovenin) en een Petri 70-210mm f/4.5-5.6 MC Macro (midden rechts). Ik ben vooral benieuwd naar de prestaties van de 135mm en 200mm objectieven in combinatie met de nieuwe body. Er ligt al een stapeltje Fujichrome 135mm film klaar. Wordt vervolgd...

3 comments:

  1. Erg leuk, deze opleving van een oude liefde. Ik ben evenzeer heel benieuwd naar de resultaten met bovengenoemde objectieven!

    ReplyDelete
  2. Dank u! Ik weet dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie zijn voor de toekomst maar ik heb in mijn jonge jaren altijd leuke resultaten behaald met mijn Pentax MX. Toen gebruikte ik de standaard consumentenfilms, ik ben heel benieuwd wat deze camera doet met de professionele films van nu...

    ReplyDelete
  3. UPDATE: Niet op de foto maar wel in mijn bezit is een Vivitar VMC 28mm f/2.8 objectief met Pentax K vatting. Deze maakt het setje objectieven vooralsnog compleet.

    ReplyDelete