Saturday, March 27, 2010

Welcome to fabulous Las Vegas!

Welcome

Er is nog een hoop uit de hoogtijdagen van het fabuleuze Las Vegas in de stad te vinden zoals het "Welcome to fabulous Las Vegas" bord uit 1959 (hierboven) en "Vegas Vic" uit 1951 (hieronder).

Howdy podner

Uw weblogauteur wilde dit vastleggen op dezelfde manier als dat gedaan werd toen deze stijlikonen net nieuw waren en had speciaal daarom Ilford FP4Plus 135mm zwartwit negatieffilm meegenomen. Zwartwitfilm weet nog immer een sfeer te creƫren die heel anders is dan digitale fotobestanden en ik ben zeer te spreken over de eigenschappen van FP4Plus: Ragscherpe foto's zonder korrelvorming met een rijke grijstintschakering. Als test heb ik ook een rol Fuji Neopan 100 135mm zwartwitfilm gebruikt, deze zit echter nog in de camera (een speciaal hiervoor megenomen Canon EOS-5 hetgeen me de mogelijkheid gaf om dezelfde objectieven op zowel de digitale- als de filmbodies van Canon te gebruiken). Ik ben benieuwd...

2 comments:

  1. Wauw, die eerste foto is zeker iconisch te noemen. Erg tof dat u dit met Ilford heeft gefotografeerd op deze manier ook.

    ReplyDelete
  2. Dank u! Zwartwit blijft mij toch altijd boeien en Las Vegas is voor zwartwitfotografen een perfecte locatie. Ik heb de rol Neopan nog immmer in de camera zitten, zodra deze ontwikkeld is laat ik het weten.

    ReplyDelete